تحصیل در کانادا
09 فوریه

قبل از تصمیم گیری در مورد تحصیل در کانادا، به برخی سوالات مهم باید پاسخ دهید و هدف خود را مشخص کنید. کدام دانشگاه را باید در نظر بگیرید؟ برای هزینه تحصیل در کانادا چه مقدار پول دارید؟ آیا دانشگاه مورد نظر شما رشته شما را دارد ؟ سرزمین پهناور کانادا واقع در بخش شمالی قاره آمریکا به عنوان دومین کشور پهناور بر روی کره زمین شناخته می شود. سرزمینی با اقلیم های مختلف که زیبایی و جذابیت های متنوعی برای ساکنین خود دارد. نزدیک به ۳۶ میلیون نفر در کانادا زندگی می­کنند که جمعیت قابل توجهی از آنان را مهاجران از سایر مناطق دنیا تشکیل می­دهند. اغلب جمعیت کانادا در مناطق معتدل تر و در واقع نزدیک به مرزهای آمریکا زندگی می کنند.

تورنتو، مونترال و ونکوور بزرگترین شهرهای این سرزمین هستند که تورنتو با ۵٫۵ میلیون نفر، به عنوان پر جمعیت ترین شهر شناخته می شود. کانادا را سرزمین فرصت ها می­دانند. چرا که مردمان و مسئولین این کشور با آغوشی باز از مهاجران استقبال می­کنند. البته مطابق با شرایط ویژه ای این پذیرش ها صورت می پذیرد. یکی از راه های ورود به کشور کانادا، استفاده از ویزای تحصیلی است که در ادامه با شرایط تحصیل در کانادا و شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا  آشنا خواهید شد.

 

هر آنچه که باید درباره تحصیل در کانادا بدانید  

دانشگاه های کانادا از جمله معتبرترین دانشگاه های دنیا هستند که همواره مورد توجه محققان و دانشجویان از کشورهای مختلف قرار می گیرند. شرایط خوب تحصیل و وجود امکان کار و اقامت پس از تحصیل سبب شده است بسیاری برای ادامه تحصیل این دانشگاه ها را انتخاب کنند. اعطای اقامت دائم به دانشجویان و محققینی که در کانادا مشغول به کار و تحصیل می شوند، امتیاز ویژه ای برای کانادا خواهد بود. چرا که در ازای امکاناتی که به این افراد داده می شود، از قابلیت های منحصر بفرد آنان استفاده خواهد شد. در واقع این فرصت برای هر دو طرف سودمند است.

 

محدوده سنی برای اخذ بورسیه تحصیلی

برای اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا باید شرایطی که توسط قوانین این کشور تعیین شده است، را در نظر گرفت. یکی از مهمترین این قوانین در مورد سن متقاضی است. در واقع فردی که اقدام به تحصیل در کانادا می کند، باید حداکثر ۴۰ سال سن داشته باشد. با افزایش محدوده سنی، شانس اخذ دریافت ویزای تحصیلی کاهش می یابد. نکته مهمی که در گرفتن ویزا تاثیرگذار خواهد بود، عدم وجود وقفه تحصیلی بین زمان دریافت آخرین مدرک تحصیلی و تاریخ درخواست بورسیه است.

 

تاثیر معدل و مقاله در دریافت ویزای تحصیلی کانادا

اگر شما نیز در جستجوی دریافت بورسیه از یکی از دانشگاه های معتبر دنیا هستید، مطمئننا از اهمیت پیشینه تحصیلی و مقالات علمی ISI مطلع هستید. این شرایط برای پذیرش در دانشگاه های کانادا هم صدق می کند. با توجه به اینکه از میان ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا نام ۱۲ دانشگاه کانادایی به چشم می خورد، می توان از رتبه علمی بالای دانشگاه های این کشور یاد کرد. از این رو افرادی که قصد ادامه تحصیل و تکمیل تحقیقات خود در بهترین مراکز تحقیقاتی دنیا را دارند، همواره این دانشگاه ها را برای پیشبرد مقاصد خود انتخاب می کنند.

 

شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا

تامین هزینه لازم برای بورسیه تحصیلی در کشور کانادا به شرایط فردی دانشجو و نیز دانشگاه محل تحصیل وابسته است. شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا شامل گزینه های مختلفی می شود. بسیاری از دانشگاه های کانادا برای متقاضیان تحصیل کمک هزینه اقامت و تحصیل در نظر گرفته اند. در مجموع سه نوع بورسیه تحصیلی در دانشگاه های کانادا برقرار است که دانشجویان به نسبت شرایط خود، می توانند از آنها بهره مند شوند.

بورسیه scholarship برای متقاضیانی مناسب خواهد بود که دارای شرایط ممتازی همچون معدل بالا، مدرک زبان و مقالات بین المللی معتبر باشند. در صورت پذیرش دانشجو تحت این بورسیه، هزینه تحصیل و اقامت در طول تحصیل از طرف دانشگاه به داشنجو پرداخت می شود. از دیگر انواع فاند تحصیلی که دانشجویان می توانند برای دریافت آنها اقدام کنند، می توان به بورسیه دانشگاه مبدا، فاند تحقیقاتی Reasearch Assisstantship RA و بورسیه دوره های دکترا و پسا دکترا اشاره کرد. مبلغ پرداختی به نسبت نوع فاند و دوره تحصیلی متفاوت خواهد بود.

نوع دیگری از بورسیه تحصیلی کانادا که توسط دانشگاه های کانادا ارائه می شود، Vanier Canada Graduate Scholarships Program است. این بورسیه مختص دانشجویانی است که در مقطع دکترا قصد ادامه تحصیل در کانادا را داشته باشند. بورسیه ترودو یا همان “Trudeau Scholarships and Fellowships” هرساله به دانشجویان بین المللی مقطع دکترا که از سوی مراکز و دانشگاه های منتخب کانادا پذیرفته شده اند، تعلق می گیرد.

 

برای مهاجرت به کشورهای خارجی باید مدارک مورد نیاز کشور مقصد را به دفاتر ترجمه رسمی سپرده تا بهز بان کشور مقصد ترجمه و همراه با مهر و امضا به شما تحویل دهند. دفتر ترجمه رسمی امین جعفری آماده ارائه خدمات ترجمه رسمی تخصصی به متقاضیان این امر می باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *